Саме так, адже впродовж року на заняттях зі всесвітньої історії ми справді будемо колегами. Звісно, наше спілкування неможливо уявити без участі Вашого вчителя - людини, яка, без перебільшення, є своєрідним лоцманом у вирі складних, нерідко драматичних подій у не такій вже й віддаленій минувшині людства між двома світовими війнами. Природно, що жоден підручник чи будь-яке інше джерело інформації не може стати замінником Вашої допитливості, прагнення критично проаналізувати прочитане чи почуте й дати йому власну оцінку. Беручись за написання підручника, автор не мав на меті лише описати ту чи іншу подію, історичний персонаж, а тим більше -поділитися з Вами їх власним трактуванням, симпатіями чи антипатіями до певних історичних осіб. Вивчаючи історію вже шостий рік, Ви мали змогу переконатися, що вона - не та наука, яка щодо всіх без винятку проблем має готові відповіді й однозначні висновки. Звісно, у минулому було вдосталь подій, які завжди сприймалися однозначно й довкола яких не зламували списи в запальних дискусіях учені. Проте світ, як відомо, не чорно-білий, а багатоколірний, з численними відтінками. До того ж інколи різні люди по-різному ставляться до одного й того ж. Такі проблеми, як Ви знаєте, називаються «відкритими», тобто з приводу їх можуть існувати протилежні погляди. Особливо це стосується мистецтва, літератури - витончених сфер людського життя, в яких кожний з нас має власні смаки й уподобання. Це жодною мірою не ставить під сумнів точність історії як науки. Історія, тобто те, що вже відбулося, є досить конкретною, а от її виклад не завжди є фотографічною копією подій. Одні з них через певні обставини були незаслужено забуті чи викривлені, інші ж -міфологізовані. У цьому, напевне, її привабливість, адже, наприклад, складно уявити історію Давньої Греції без міфів. Полянський П.Б. Майже півтора десятиліття працював учителем історії та правознавства в середній школі. Кандидат історичних наук. Сфера наукових інтересів - всесвітня історія, зокрема міжнародні відносини XX ст. Автор багатьох наукових праць, присвячених дослідженню історії XX ст., а також співавтор навчальних посібників для учнів середньої школи: «XX століття. Нариси з історії». - Київ, 1998; «Всесвітня історія XX століття. 1900-1945». - Київ, 2000; «Основи громадянської освіти». - Київ, 1999 та ін.
|