Переглянути всі підручники
<< < 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 > >>

 

Розвиток культури

Однією з найталановитіших за всю історію кінематографу жінок-режисерів була німкеня Лені Ріфениїталь, слава до якої прийшла в 1934 р. після документального фільму про А. Гітлера «Тріумф волі». Через чотири роки на кіноекрани вийшла кінострічка про берлінську Олімпіаду «Олімпія», за яку режисер отримала «Кубок Муссоліні» - приз Венеціанського кінофестивалю. Проте в подальшому її доля склалася драматично, адже її ім'я завжди ототожнювалося з нацизмом й А. Гітлером, з яким J1. Ріфеншталь була в дружніх стосунках. Бойкот її фільмів, арешти, тюремні ув'язнення й, урешті-решт, забуття - таку високу ціну було заплачено за співпрацю з нацистським режимом.

А. Гітлер про опорядження його робочого кабінету в райхсканцелярії: «Коли це побачать дипломати, які сидітимуть переді мною, їх має охопити страх... Мармурова підлога - це най

краще. Якщо вони такі вже дипломати, то нехай ступають по слизькому».

(Цит. за: А. Трубайчук. Три іпостасі тоталітаризму // Нова політика. -1998. - № 4. - С. 39)

В архітектурі Італії, Німеччини та СРСР віддавалася перевага величезним помпезним будівлям, що повинні були підкреслювати могутність і вічність режиму. На місці чудових середньовічних будівель Б. Муссоліні наказував зводити «палаци фашизму», мав намір спорудити монумент Голіафу з його, дуче, обличчям. У запровадженому А. Гітлером «стилі фюрера» було відновлено палац Барлов у Мюнхені, «Народний дім», райхсканцелярію в Берліні.

У Москві за наказом Сталіна було підірвано храм Христа-Спасителя й на його місці збудовано «Будинок рад», у Києві -знищено Михайлівський та Успенський собори. На місці висаджених в повітря вибухівкою давніх храмів радянська влада за типовими проектами споруджувала партійні та державні будівлі, які навіть їхні творці не наважувалися назвати архітектурними витворами.

1. Які, на Вашу думку, нові риси з'явилися в мистецтві після Першої світової війни?

2. Чи не вважаєте Ви, що відсутність якогось одного, загальновизнаного, напряму в мистецтві свідчила про естетичну кризу в післявоєнному світі? Аргументуйте свою позицію.

3. Що нового привнесло в кіномистецтво XX ст.? Чим, на Вашу думку, був спричинений стрімкий злет саме американського кіно?

4. Відомо, що Олімпійські ігри не відбулися ні в 1916 p., ні в 1920 p., хоча порядкові номери за ними й були зарезервовані. Висловте власне припущення, чому дві Олімпіади так і не відбулися.

5. Якщо Ви поділяєте думку про те, що розвиток культури в тоталітарних країнах принципово відрізнявся від її розвитку в демократичних країнах, наведіть докази на користь такого твердження.


20-і pp. - суперництво між різними мистецькими напрямами й течіями;

поява звукового кіно 1924 р. - проведення І зимових Олімпійських ігор у Франції 20-30-і pp. - панування «офіційного мистецтва» в тоталітарних країнах

 

Переглянути всі підручники
<< < 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 > >>
Сайт управляется системой uCoz