Переглянути всі підручники
<< < 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 > >>

 

§32. ОСВІТА. НАУКА. ТЕХНІКА

1. Удосконалення системи освіти. Ще наприкінці XIX -на початку XX ст. у більшості розвинутих країн було прийнято закони про загальну обов'язкову початкову освіту всіх дітей шкільного віку. При цьому в державних школах навчання було безкоштовним.

У міжвоєнний період інтерес суспільства до освіти залишався дуже високим, адже індустріальне суспільство XX ст. з його технологічним і технічним прогресом потребувало дедалі більше високоосвічених людей. Звідси - значна увага до вивчення у середніх школах і вузах предметів природничо-матема-тичного (математика, фізика, хімія, біологія) та технологічного напрямів. У цей час дуже популярним було професійно-тех-нічне навчання; тисячі майбутніх працівників торгівлі, управління виробництвом, сільського господарства, художніх промислів тощо проходили підготовку в професійних навчальних закладах. Традиційно високим залишався інтерес до гуманітарних наук (філософія, історія, право, література, мистецтво).

Світ дедалі більше набував рис єдиного організму, тож роль міжнародних координаторів у педагогіці виконували такі впливові організації, як Міжнародна федерація вчителів середньої школи. Міжнародне бюро освіти та ін.

Т. Сайзер, сучасний американський педагог: «У школі все важливе стосується іншого. Зміна одного аспекту в школі послідовно зумовлює зміну всього іншого... Щоб досягти того, що потрібно для дітей, ми, дорослі, повинні бути готовими до того болю, який приходить з амбітним переосмисленням і перебудовою шкіл, і повинні терпіти його».

(Sizer Т. «No pain, по gain» // Educational Leadership. - 1991. -

P. 32, 34)


У нових умовах постала потреба й в новій школі, тому педагоги висували найрізноманітніші теорії навчання й випробовували нові моделі вдосконалення школи.

Так, у 30-х pp. набув поширення міжнародний педагогічний рух «нове виховання» (у Німеччині він називався «педагогікою реформ», а у США-«прогресивізмом»). Педагоги - прихильники «нового виховання» ставили за мету оновлення школи й виховання на підставі врахування інтересів дитини у конкретний час, за конкретних умов.

 

Переглянути всі підручники
<< < 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 > >>
Сайт управляется системой uCoz